je vakantiewoning vaker aan dezelfde mensen verhuren

Als verhuurder van een vakantiewoning bent u altijd op zoek naar een zo hoog mogelijke bezettingsgraad. Dit kun je doen door je 2de woning op verschillende manieren onder de aandacht te brengen van je potentiële doelgroep. Je kunt adverteren in reismagazines en dagbladen. Je kunt adverteren op websites die particuliere vakantiehuizen te huur aanbieden. Natuurlijk is het ook belangrijk om een eigen website te hebben die specifieke informatie over jouw vakantiewoning geeft. Al deze promotie mogelijkheden zijn er vaak nodig om tot een redelijke bezettingsgraad te komen. Natuurlijk is het zo dat de meeste van deze manieren van reclame maken geld kosten.

Daarom wil ik in dit artikel u een aantal tips geven over hoe u met een gerichte aanpak zonder al te veel extra investeringen extra huurrendement uit uw tweede huis kunt halen. Ik richt me hier helemaal op de terugkerende huurder. Oftewel hoe vergroot u de kans dat u een vroegere huurder van uw vakantiehuis beweegt om nogmaals uw recreatiewoning te huren.
Veel verhuurders van vakantiewoningen denken dat dit simpelweg een uitgemaakte zaak is. De vakantiegasten huren wel dan wel niet de accommodatie. Dit is echter niet zo, hoewel u niet gehele controle heeft op de vakantie ervaring van uw gasten is het wel zo dat u hier voor een deel invloed op kunt uitoefenen.

hoe ervaart de klant uw vakantiehuis 
Een vakantieganger zal het totale vakantiegevoel ervaren en uit deze som maakt hij of zij op of er nogmaals naar het desbetreffende land en regio een reis zal worden ondernomen.
Punten die belangrijk zijn voor de huurder van een vakantieaccommodatie zijn hoe is de bereikbaarheid. (vliegverbindingen, openbaar vervoer, etc.) Hoe wordt het desbetreffende vakantieland ervaren. Is de bevolking gastvrij, enzovoort. Dit zijn allemaal overpeinzingen waar u geen enkele invloed op heeft en deze zijn specifiek gerelateerd aan elk individu wat een vakantie doorbrengt in de regio waar uw vakantiehuisje staat.
Maar er zijn ook voldoende belangrijke zaken voor de toerist waar u wel invloed op heeft, deze zijn vooral aan uw eigen vakantiewoning en aan een stukje service wat u extra kunt verlenen. Hieronder staan een aantal tips beschreven waar u wellicht zich net een stukje mee kunt onderscheiden en hierdoor een betere bezettingsgraad van uw tweede woning kunt genereren door middel van het genereren van extra boekingen onder uw al bestaande klanten.

tips voor een goede recensie van uw vakantiewoning door de huurder

  • Goede serviceverlening aan een huurder van uw accommodatie start al op het moment als deze een boeking heeft gemaakt. Of dit nu telefonisch is gedaan of dat uw 2e huis is geboekt via een online boeking op het internet. Koppel dit direct terug door middel van een bevestiging. In deze terugkoppeling kunt u onder andere de boekingdata + huurbedrag vermelden. U kunt dit doen per e-mail, lukt dit niet dan kunt u het per post verzenden.
  • Nadat het de boeking 100 % zeker is en de huurpenningen (of een aanbetaling) zijn ontvangen is het servicegericht om informatie te geven inzake de te maken reis. U kunt hier bijvoorbeeld tips over de beste vliegverbindingen inzetten. Belangrijker is nog dat er gerichte informatie is over hoe naar uw accommodatie af te reizen nadat ze op een vliegveld of treinstation zijn aangekomen. Deze moet bondig en helder zijn.
    Een extra service die hooglijk wordt gewaardeerd door de vakantieganger is dat u ze eventueel per auto kunt afhalen op de desbetreffende aankomstlocatie.
  • De eerste indruk van het vakantiehuis is erg belangrijk voor de reiziger, door de gemaakte reis zijn uw gasten vaak moe. Zorg ervoor dat uw vakantiewoning er spic en span uitziet.
    Als het mogelijk is kunt u bijvoorbeeld ook nog een welkomstdrankje serveren (of klaarzetten) dit geeft uw huurder een gastvrij gevoel.
  • Leg op een zichtbare plek in uw vakantiebungalow een map gereed met allerlei informatie over het vakantiehuis, hierin kunt u gerichte informatie geven over het gebruik van de huishoudelijke apparatuur, eventueel gebruik van het zwembad, de regels van het, etc.
    In dezelfde mag kun je ook allerlei gerelateerde informatie over de omgeving geven. Denk hierbij aan de toeristische hoogtepunten, de aanwezigheid van openbaar vervoer in de buurt van uw accommodatie. Specifieke lokale gebruiken waar eventueel rekening mee gehouden dient te worden. De aanwezigheid van winkel en horecagelegenheden in de directe omgeving, enzvoort.
    Belangrijk is ook om uw contactgegevens (e-mail, telefoonnummer) in de map te zetten, geef aan dat als er vragen zijn ze gerust contact op kunnen nemen.
  • Als de vakantie er voor de huurders er op zit en ze uw vakantiewoning gaan verlaten, is het verstandig ze informatie over de terugreis te bieden. Wellicht kunt u ze wel afzetten bij het vliegveld of bus- dan wel treinstation.
  • Stuur uw huurders kort na de vakantie nog een e-mail waarin u ze vraagt hoe ze hun verblijf in uw vakantiehuis hebben ervaren. Eventueel kunt u als bijlage ook nog een formulier met een aantal door u vastgestelde vragen meezenden.
    Door de vakantieganger wordt dit ervaren als een stukje extra persoonlijke aandacht en voor u kan het dienen als een nuttig instrument hoe de huurder het verblijf in uw vakantieaccommodatie heeft ervaren en voor u kan dit weer dienen als leidraad hoe de  servicegraad verder te verhogen.


aanbod van vakantiewoningen is immens, spring eruit!

Doordat steeds meer particulieren een vakantiewoning aanschaffen en dit (deels) inzetten als doel om een extra rendement te behalen maakt het dat het voor de eigenaar steeds moeilijker wordt hoe zich op deze markt te onderscheidden.
Veel verhuurders houden zich sec bezig met het binnenhalen van zoveel mogelijk boekingen op jaarbasis en verder stopt hier hun bemoeienis met de huurder. Juist door een extra inspanning te leveren kunt u het aantal terugkerende huurders naar uw vakantiehuis verhogen.
Hier tegenover staat natuurlijk wel dat u minder reclame hoeft te maken via allerlei mediums en met minder marketingbudget meer boekingen op jaarbasis kunt genereren.

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s